| Excel-hjälp Jag har på något konstigt sätt blivit ansvarig för att ta fram ett lämpligt projekt-planerings-system där hela företaget samtliga projekt ligger inne i en tidsplan som ska vara på både överskådlig och detaljrik... Jag har hittills haft alla projekt inlagda i en excelfil - men mina kunskaper i excel är i stort sett obefintliga! Nu behöver jag hjälp med att hitta någon (konsult, byrå, whatever) som kan bistå med ett sådant system, gärna i excel där vi bara kan plutta in våra projekt på övergripande nivå och sen gå vidare i strukturen och se detaljplanering över respektive projekt. Litet uppdrag kan tyckas men jag har helt kört fast. Har ni tips??? |
|
| 2005-08-30 | 10:13:22 | Karin | |
| Borde det inte finnas något smutt webb-baserat verktyg för att åstadkomma det du beskriver? Hade jag tyckt va cool. Vet dock inget sådant. | |
| 2005-08-30 | 10:45:05 | Wassen | |
| Vi (inte jag men andra på företaget) håller på att utveckla ett sånt just nu faktiskt. Nu sitter dom som jobbar med det i sammanträde. Men hör av dig om du vill att jag ska höra mig för lite om när var hur osv.. |
|
| 2005-08-30 | 11:04:00 | Köster | |
| Det är dock webbaserat.. | |
| 2005-08-30 | 12:51:12 | Köster | |
| Microsoft Project är ju ett alternativ. Funkar faktiskt mycket bra, men man behöver titta rätt noggrant på det för att se om det verkligen är rätt för ens egna verksamhet. Excel ger mer kontroll, men Microsoft Project har en massa färdiga funktioner för att snabbt få olika typer av överblick och att få siffror på lönsamhet m.m. | |
| 2005-09-02 | 09:36:14 | Matte Ö | |
| Ja, jag är rätt mycket inne på Microsoft Project nu - ska kolla upp det lite närmare. Tack för hjälpen killar. | |
| 2005-09-02 | 15:29:47 | Karin | |
|
|
|